۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۵۳

رئیس توسعه حل اختلاف استان فارس خبر داد؛

سازش در چهار پرونده قتل شبه عمد در استان فارس

سازش در چهار پرونده قتل شبه عمد در استان  فارس

شیراز - رئیس توسعه حل اختلاف استان فارس از سازش در چهار پرونده قتل شبه عمد در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین توانی گفت: با تلاش ها و پیگیری شبانه روزی اعضا وکارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان های شیراز، خنج و کوار در حل و فصل پرونده های قتل غیر عمد، زندانی این پرونده ها پس از چندین سال با تخفیف در مبلغ دیه وسازش از زندان آزاد گردیدند.

رئیس توسعه حل اختلاف فارس یادآور شد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی و پس از مراجعات مکرر به محل زندگی اولیای دماء و تشکیل جلسات صلحی و انجام اقدامات سازشی، اعضای شورای حل اختلاف توانستند رضایت اولیا دماء را در این پرونده ها اخذ نمایند.

حجت الاسلام توانی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اعضای شوراهای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، ترویج فرهنگ عفو و گذشت را در جهت ایجاد فضای آرامش و مدارا در بین مردم بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف کرد.

وی افزود: در آیات و روایات سفارش فراوانی به عفو و گذشت از خطاهای دیگران شده است از جمله پیام اکرم ص می‌فرمایند: «هر کس از خطاها درگذرد، خدایش از او درگذرد و هر کس گذشت کند خدا نیز از او گذشت کند.» پس قطعاً اجر بزرگی در نزد خداوند متعال برای کسانی که گذشت کرده و صلح و سازش می‌نمایند در نظر گرفته خواهد شد.

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان فارس در پایان تاکید کرد: تلاش ما همیشه این بوده تا برای محکومینی که در زندان هستند با پیگیری مستمر بتوانیم رضایت بگیریم.

کد خبر 5412755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha